Verborgen- en openheid - Reisverslag uit Velden, Nederland van Gezondopwegmaar - WaarBenJij.nu Verborgen- en openheid - Reisverslag uit Velden, Nederland van Gezondopwegmaar - WaarBenJij.nu

Verborgen- en openheid

Door: Michael van Gemen

Blijf op de hoogte en volg

30 Juli 2017 | Nederland, Velden

En dan nu de reden waarom ik zeer zeker de rest van mijn leven veganist blijf.

De openheid van suiker;
Suiker is slecht, teveel suiker is al helemaal slecht, een beetje suiker mag?
"Je wordt er dik van! Toch?"
"Je krijgt er diabetes van! Toch?"
"Er zijn alternatieven, zoals Stevia, zoetstof e.a., denk ik"

Hoeveel suiker mag je dan wel?
Is alle suiker slecht?
Maar suiker zit toch overal in, hoe minder ik mijn suiker inname?

Lastige vragen.

De verborgenheid van Cholesterol;
Cholesterol is slecht, hoe meer hoe slechter, een beetje is ook slecht.

Wat (blijkbaar) bijna niemand weet;
Cholesterol maakt je dik (en overgewicht is het portaal naar chronische ziekten)
Cholesterol veroorzaakt diabetes (!)
Cholesterol ligt aan de grondslag van auto-immuunziektes
Cholesterol ligt aan de grondslag bij de uitbreiding van kanker
Cholesterol veroorzaakt hart- en vaatziektes

Maar waar zit Cholesterol dan in? Alleen maar in dierlijke producten !

Vlees, vis, gevogelte, olie, zuivel (melk, kaas, yoghurt, kwark, vla, boter)

Maar dat heb ik allemaal nodig, toch?
En schade die de Cholesterol al aan mijn lichaam heeft toegebracht kan niet meer omgedraaid worden.. Toch ?



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Juli 2017
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 9289

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 29 Juli 2069

Vegan/Plantaardig sinds 22-07-2017

28 Juli 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: