Sporten, eiwitten, vegan ? - Reisverslag uit Velden, Nederland van Gezondopwegmaar - WaarBenJij.nu Sporten, eiwitten, vegan ? - Reisverslag uit Velden, Nederland van Gezondopwegmaar - WaarBenJij.nu

Sporten, eiwitten, vegan ?

Door: Michael van Gemen

Blijf op de hoogte en volg

16 Augustus 2017 | Nederland, Velden

Maar mijn eiwitten dan?
Eiwit heb ik nodig, zeker als ik ga sporten !

Dit heb ik al eerder aangekaart, maar omdat ik nu steeds serieuzer (naast het hardlopen) ook ga fitnessen en aan cross-fit wil gaan doen, ben ik weer in de cijfers gedoken.

Voedingsadvies voedingscentrum; 0,8 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Ook Harvard medical school sluit zich daar bij aan;
"The Recommended Dietary Allowance (RDA) for protein is a modest 0.8 grams of protein per kilogram of body weight. "

Momenteel weeg ik 81.4kg en dus heb ik een 'behoefte' van 65.5 gram.

Mijn eten vandaag;
Appel, Banaan, Sinaasappel (3),
Havervlokken (50gr) met Sojamelk (50ml),
Boterham (3) met pindakaas en appelstroop,
Handje amandelen, cashew en walnoot (100gr),
Rijst (75gr) met Broccoli (200gr), Sperziebonen (75gr) en Paprika (75gr),
Stukje brownie en paar wortels

Eiwit inname; 68.9 gram

Zie je wel! Als je erbij gaat sporten heb je meer nodig..
Nou, niet persé. Volgens bronnen heb je alleen extra eiwitten 'nodig' als je voor de echte krachtsporten gaat en snel veel spiermassa wilt opbouwen.

Maar zelfs dan; neem een extra handje noten (20% eiwit)

Eiwit (proteïne) behoefte is een fabeltje.
Bovenstaand is geheel Plantaardig.

Als je er vlees/vis/zuivel (20-30% eiwit) of eieren (10-15% eiwit) bij eet, schiet je inname omhoog en zal er nooit een tekort of 'behoefte' zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Juli 2017
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 9276

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 29 Juli 2069

Vegan/Plantaardig sinds 22-07-2017

28 Juli 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: