De eerste week (honger) - Reisverslag uit Velden, Nederland van Gezondopwegmaar - WaarBenJij.nu De eerste week (honger) - Reisverslag uit Velden, Nederland van Gezondopwegmaar - WaarBenJij.nu

De eerste week (honger)

Door: Michael van Gemen

Blijf op de hoogte en volg

31 Juli 2017 | Nederland, Velden

Vanaf nu ga ik proberen (bijna) dagelijks bij te houden hoe het allemaal gaat, en hopelijk lukt dat met een luchtig tintje.

Om het meteen interessant te maken;
vandaag werd mij de vraag gesteld of mijn poep minder stinkt..
Het antwoord is ja, en iedereen maar daar nu over gaan nadenken ;)

De week is snel voorbij gegaan, zoals iedereen altijd over alles in de verleden tijd verteld.

Ik ben een persoon die graag aanpakt, meteen met iets begint en gaandeweg leert. Dat is zo bij ikea kasten, met first dates, mn huis verbouwen en zo ook met veganistisch worden.

De sprong om ineens 100% vegan te gaan is groot.
Persoonlijk doe ik dat veel liever dan langzaam dierlijk voedsel afbouwen en plantaardig opbouwen.

Graag zie ik duidelijke lijnen; voor mij geldt,
dierlijk=slecht, plantaardig=goed.
Natuurlijk is dat veel te scherp en er is een groot grijs gebied, alleen is het voor mij zelf behoorlijk zwart-wit.

Verder wil ik opmerken dat ik misschien veel ophef (heb) veroorzaak(t) via mijn facebook. Mooi ! Gaat iedereen er eens goed voor zitten en erover praten wat voor iets raars Michael nu aan het doen is.


De eerste dagen waren best zwaar, uiteraard had ik het niet helemaal doordacht voor mijn vrouw die ik ermee overrompelde (sorry, nu gaat het wel goed) en wat in mijn hoofd zat kwam er (toen) moeilijk uit.
Nu zitten we meer op één lijn en ze is zeker geen veganist, maar ze begrijpt mijn redenen en mindert (uit eigen beweging) ook haar dierlijke voedselinname.

Zoals ik aangaf, de eerste dagen waren zwaar.
Continu had ik een hongergevoel, dat mijn humeur niet verbeterde.
Dat was wel even doorzetten.

Stiekem had ik niet echt honger, want ik at voldoende. Alleen mijn maag was gewend volgeduwd te worden op bepaalde tijden.
Je maag meet op 2 manieren of je vol zit, en als dat niet zo is stuurt het een signaal naar je hersenen; honger!

Manier 1; het meet of je maag vol is, ietwat uitgerekt door het gewicht of volume (zoals het gewend is)
Manier 2; het meet de dichtheid van wat erin zit (en gewend is)

Na drie dagen had mijn maag geleerd dat het geen hongersignaal hoeft te sturen als het niet door gewicht vol is (het is nu vol door volume), en ook dat de dichtheid nu anders is.

Dus om dit bericht af te sluiten;
Meer eten over de dag verspreid is even wennen, maar na een paar dagen doorbijten raakt je lichaam gewend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Juli 2017
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 9286

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 29 Juli 2069

Vegan/Plantaardig sinds 22-07-2017

28 Juli 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: