Venloop 2018 - Reisverslag uit Velden, Nederland van Gezondopwegmaar - WaarBenJij.nu Venloop 2018 - Reisverslag uit Velden, Nederland van Gezondopwegmaar - WaarBenJij.nu

Venloop 2018

Door: Michael van Gemen

Blijf op de hoogte en volg

12 September 2017 | Nederland, Velden

Via mijn werkgever start deze maand de 'runnersacademy' en daarmee garanderen ze een inschrijving voor de Venloop 2018.

Mijzelf heb ik ingeschreven voor de 21km/halve marathon.
Mijn laatst gelopen ronde was 7.4km in 47 minuten.

Met de gewichten (16kg kettle- en 5kg dumbbells) gaat het ook erg goed.
En nu weeg ik 79.8kg, -10.1kg in 52 dagen.

Vaak hoor je van verschillende mensen/instanties hoe je op (zeer) verschillende manieren af kan vallen door diëten.
Veel/weinig brood, veel/geen fruit, geen gluten, geen suiker, alleen maar eiwitten, 3x warm eten, niet warm eten, veel bewegen of gewoon lekker doorgaan zoals nu..

Wat mij persoonlijk het beste lijkt;
bekijk hoe je je dagelijkse benodigde mineralen/vitaminen binnen kan (wil) krijgen zonder teveel dagelijks niet-benodigde stoffen (verzadigd vet/cholesterol/bewerkte suikers) erbij binnen te krijgen.

Groente en fruit ! Eet er zoveel van als je wilt en op de manier die bij jou past.
In een smoothie, bij de maaltijd of tussendoor.
En denk niet; ik heb mijn appel al op, of mijn 'portie' groente gegeten.
Zelf eet ik nu zo'n 6 stuks fruit per dag, dat vervangt bijna alles wat ik anders tussendoor at: koekjes, chips, snoep.
En bij de avondmaaltijd eten we 2-4 verschillende groenten.

De beste reden die ik kan bedenken om minder brood te eten, is doordat je dan minder broodbeleg eet. En dat is ook altijd goed.

En beweeg !
Het maakt naar mijn idee niet uit hoe, wanneer, hoe vaak of veel. Maar als je (meer) resultaat wilt door te bewegen, doe dan iets waar je hartslag van omhoog gaat en doe dat minstens 20 minuten.
Alleen wandelen is prima, maar traplopen/hardlopen/fitness is altijd beter.

Iedereen weet dat minder snoepen/snacken gezonder is, maar niemand wil daar mee stoppen.
Doe dat dan ook niet. Maar minder het wel !
Als je de helft van de keren dat je iets wilt snoepen/snacken het óf niet doet óf een gezond alternatief pakt ben je erg goed bezig.

Wees niet te streng voor jezelf. Het is een marathon, geen sprint.


Nog vaker fruit, mag best 2-6 stuks/dag
Grotere porties groente, 200 gram wordt aanbevolen; 400 gram is beter
Deels broodvervangers, minder broodbeleg (zoet/kaas/vleeswaar)
Minder snoepen, neem een stuk fruit/komkommer/tomaat/paprika etc.
Nog meer bewegen, loop/fiets naar de winkel
Nog intensiever bewegen, 20 minuten met een verhoogde hartslag

Health is the new Wealth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Juli 2017
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 9284

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 29 Juli 2069

Vegan/Plantaardig sinds 22-07-2017

28 Juli 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: