Fitness met Abonnement - Reisverslag uit Velden, Nederland van Gezondopwegmaar - WaarBenJij.nu Fitness met Abonnement - Reisverslag uit Velden, Nederland van Gezondopwegmaar - WaarBenJij.nu

Fitness met Abonnement

Door: Michael van Gemen

Blijf op de hoogte en volg

19 September 2017 | Nederland, Velden

Gisteravond ben ik voor het eerst (ooit) naar de sportschool geweest.
Daar heb ik mij direct ingeschreven voor een jaar, en heb een korte rondleiding/uitleg gehad.

Daar heb ik mij 2 uur goed 'vermaakt' en ga nu plannen hoe ik tussen werkdagen door actief kan gaan beginnen met trainen. Zowel cardio voor de Venloop in maart (21km) als spieropbouw en vetverbranding.

Uiteraard verdiep (en verbaas!) ik mij over wat ze mij op die sportschool aanraden om te eten/drinken.

Laten we beginnen met; een ei ! Nou is dat op zich niet erg.
Maar waar het 'verhaal' dan over doorgaat zijn; eiwitten!

En dan kan je denken dat zo'n persoon die het op hun website zet er zelf goed mee bezig is, en ook zelf onderzoekt of zijn claims kloppen.
Claim quote:
"Als ik naar mezelf kijk, dan zorg ik er iedere dag voor dat ongeveer 35% van mijn voeding uit eiwitten bestaat."

Er is geen (echt geen!) voedsel met een concentratie eiwit van 35%.
Pindakaas, 25%
Rosbief, tonijnsteak, biefstuk, 23%
Amandel, 22%
Kipfilet, 30%
Kaas 30+, 29%
Eieren (waar hij vol lof over is), 12%

https://www.gezondheidsnet.nl/zuivel-en-zuivelvervangers/eiwit-toppers

Knap om dan elke dag (!) 35% van je voedsel uit eiwit te laten bestaan.
Niet alleen dat.
Als echt 35% van je geconsumeerde voeding (2500 kcal/dag) uit eiwit bestaat en je zou alleen hoog geconcentreerd voedsel (zoals varkenslever oid) eten; ongeveer 200 kcal per 100 gram.
Dan krijg je zo'n 420 gram eiwit binnen..

(en ja, er is voedsel dat veel meer kcal/gram levert, maar daar zitten geen eiwitten in)

En dat is bijna het drievoudige (!) dat aangeraden wordt als je een actieve kampioenschapsbodybuilder bent.

http://www.menshealth.nl/Voeding/De-gevaren-van-teveel-eiwit


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Juli 2017
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 9278

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 29 Juli 2069

Vegan/Plantaardig sinds 22-07-2017

28 Juli 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: