Misleiding en desinformatie - Reisverslag uit Velden, Nederland van Gezondopwegmaar - WaarBenJij.nu Misleiding en desinformatie - Reisverslag uit Velden, Nederland van Gezondopwegmaar - WaarBenJij.nu

Misleiding en desinformatie

Door: Michael van Gemen

30 Juli 2017 | Nederland, Velden

Het eerste waar ik tegen aan liep, en de reden dat ik veganistisch ben geworden, is dat iedereen in de maling wordt genomen door het voedingscentrum en hun 'schijf van vijf'.

Onder de pretentie van onafhankelijkheid, zitten er bestuurders met banden bij grote voedselbedrijven (Unilever, Albert Heijn etc..)
Dat is openbare informatie en kan iedereen op google opzoeken.
Bijvoorbeeld; Voedingscentrum, sponsoren..

Hetzelfde gebeurt in andere westerse landen zoals Amerika, waar de voedselbedrijven een Nog grotere vinger in de pap hebben.

Ooit in het leven geroepen (door voedselbedrijven!) om via de overheid de burger te vertellen wat ze toch wel echt moeten eten om gezond te blijven.

Dan rest de vraag; waarom zouden ze dat doen..
Willen ze dat wij massaal iets eten dat we eigenlijk niet nodig hebben ?

Hint; Het zijn geen groente, fruit, noten, granen..

En hoe ver reikt de lange arm van de voedsel industrie, via reclame en 'sponsoring' eigenlijk..