Plantaardig, stap voor stap - Reisverslag uit Velden, Nederland van Gezondopwegmaar - WaarBenJij.nu Plantaardig, stap voor stap - Reisverslag uit Velden, Nederland van Gezondopwegmaar - WaarBenJij.nu

Plantaardig, stap voor stap

Door: Michael van Gemen

Blijf op de hoogte en volg

22 Augustus 2017 | Nederland, Velden

Gisteravond heb ik mijn langste afstand tot nu toe hardgelopen, 5 km (handig, Google Maps).
Gestaag gaat het trainen, hopelijk voor een marathon, door.

Ondertussen heb ik van een aantal collega's trainingsschema's, tips en ideeën gekregen voor fitness-oefeningen en workouts.
Dat gaat nog tussendoor daar waar ik even tijd heb, mijn dagen zijn snel gevuld.
Het idee van cross-fit lokt mij ook en daar werk ik dit jaar naartoe, zodat ik daar volgend jaar echt voor kan gaan aangezien mijn zoon dan 4 wordt en naar school gaat.

Mijn uithoudingsvermogen verbetert stap voor stap, alsmede mijn spiermassa/vet-verhouding. Vanmorgen woog ik 80.9.
Zou leuk zijn als er ooit een six-pack komt..


En als je dan voor jezelf een goede reden hebt gevonden/ontdekt om een stap richting Veganistisch te zetten, wat dan?

"Dat meer plantaardig en minder dierlijk eten lokt mij wel (om redenen), maar mijn partner wil daar echt niet aan. En anders eten gaat dus niet lukken. En hoe doe ik dat met kinderen?"

En het is zeer eenvoudig om minder vlees te kopen/bakken, maar je partner/kind dezelfde portie als voorheen te geven.
Zelf neem je dan iets minder (of geen vlees die dag).
Kook een tweede groente erbij en laat hun portie dezelfde en jouw portie groente groter.
Snij wat paprika of komkommer om erbij te 'snoepen' of maak een kleine salade waar ieder zelf wat van kan opscheppen.

"Meer fruit eten klinkt gezond, maar mijn kind/partner doet dat echt niet"

Doe het voor jezelf. Grote kans dat als er meer (verschillend) fruit in huis is, dat het ook meer gegeten wordt.
En je kind kan je het vrijblijvend aanbieden; zien eten is vaak zelf eten.

"In de keuken ben ik geen chef en vaak kook ik uit pakjes en zakjes, dat zijn vaste 'recepten' "

Soms is dat wel lastiger. Zelf kijk ik nu op zo'n verpakking naar wat er in 'hoort' te gaan, en pas dat lichtjes aan. Zeker als je als gezin eet.
Bijvoorbeeld Preischotel, voor ons drieën;
350 gram gehakt -> 240 gram
300 gram prei -> 550 gram prei
1 paprika -> 2 paprika's
1 ei -> weggelaten
125 ml crème frãiche -> weggelaten
700 gram aardappels -> hetzelfde

Smakelijk eten !



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Juli 2017
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 9316

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 29 Juli 2069

Vegan/Plantaardig sinds 22-07-2017

28 Juli 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: