Placebo Effect - Reisverslag uit Velden, Nederland van Gezondopwegmaar - WaarBenJij.nu Placebo Effect - Reisverslag uit Velden, Nederland van Gezondopwegmaar - WaarBenJij.nu

Placebo Effect

Door: Michael van Gemen

Blijf op de hoogte en volg

11 Augustus 2017 | Nederland, Velden

Sinds ik 100% plantaardig ben gaan eten voel ik mij top !

Ja, maar je wilt je gezonder voelen en je wilt dat dat komt doordat je geen dierlijk voedsel eet.
Placebo Effect
"effect van een stof zonder direct medisch werkzaam bestanddeel, dit effect ontstaat indirect via de hersenen en berust op onbewuste psychische processen"
"werkzaamheden van een behandeling die berust op de geloofwaardigheid en de positieve verwachtingen ervan"

Vandaag is dag 20, en ik mag aannemen dat als dat er al was (wat best mogelijk is) dat dat effect of wel erg verzwakt is, ofwel weg is.
Dag 20 en alles gaat alsof ik nooit anders deed.

Toen ik begon was het een bewuste keuze geen zuivel, eieren en vlees/vis meer te eten.
Bewust eten maken zonder vlees en bewust Soja melk/vla kopen.
Nu gaat alles al onbewust. In de supermarkt kom ik niet meer op de kaas/vlees/vis/vleeswaren afdeling en ook de hele lange rij koelingen met zuiveldranken en de vele diepvriezen met ijs, vis en kant-en-klaar maaltijden negeer ik.
De meeste tijd besteed ik op de groente- en fruitafdeling, dan (soms) langs de kleine meter soja en/of zonnatura en klaar.
Uiteraard haal ik voor mijn vrouw en zoon wel andere producten (broodbeleg, soms vlees/kaas, chips/nootjes, drinken), maar voor mijzelf is het snel bij elkaar gesprokkeld.

Vaak krijg ik de vraag; houdt je het wel vol ?
En eerst vergeleek ik het met roken, en dan zijn er toch mensen die aangeven dat dat ook moeilijk is en niet zomaar kan.

Nou.. ik ben van mening dat als jij voor jezelf hebt besloten dat je stopt met roken met een voor jou erg goede reden (gezondheid/geld/baby etc..)
dat die reden ervoor zorgt dat je het vol houdt.
Zo niet, dan was de reden niet goed genoeg.

Wanneer je vlees/zuivel/eieren niet meer ziet als iets noodzakelijks, iets 'gewoons', iets dat 'iedereen doet', iets gezonds en nuttig..
Dan is er niks 'vol te houden'.

Voor mij is het nu hetzelfde als een Big Mac, Slagroomtaart of Frikadel speciaal.
En daar is niks mis mee, maar wel als je het 1 tot 3x per dag eet.
1x In de week is prima, nog minder is nog beter.

En als ik zou zeggen; ik ga niet meer naar de Mac of ik stop met de snackbar, dan betwijfel ik of er veel vragen komen 'of ik het nog vol houdt'.

En ik hoef niemand uit te leggen dat het ongezond(er) voor je is om elke dag bij de MacDonalds te eten.

Ja, maar ik eet graag Big Macs.
Ja, maar je leeft maar één keer en ik wil genieten.
Ja, maar ik eet altijd al elke dag bij MacDonalds.
Ja, maar ik wil graag dat mijn kinderen gewoon bij MacDonalds kunnen eten.
Ja, maar ik eet al zolang bij MacDonalds en ik ben gezond.
Ja, maar ik ken iemand die nooit bij MacDonalds heeft gegeten en die is dood.
Ja, maar ik ken iemand die eet er 2x per dag en die is hartstikke fit.
Ja, maar ik eet er ook wel eens een salade.
Ja, maar iemand anders zei dat je er best elke dag kan eten.
Ja, maar mijn diëtiste zei dat regelmatig MacDonalds geen kwaad kan.
Ja, maar vroeger gingen ze ook bij de MacDonalds eten en toen zeiden ze er ook niks van.
Ja, maar om nou elke dag te gaan nadenken over wat ik anders moet eten..
Ja, maar ik vind het belachelijk om dan maar nooit meer naar de MacDonalds te gaan.
Ja, maar iedereen die ik ken gaat elke dag naar de MacDnalds.
Ja, maar 's middags eet ik al 2 appels.

Ja, maar.. .. ..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Juli 2017
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 9325

Voorgaande reizen:

29 Juli 2017 - 29 Juli 2069

Vegan/Plantaardig sinds 22-07-2017

28 Juli 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: